Subcategorii
-
Tarife - urban
- Număr articole:
- 5
-
Tarife - metropolitan
Descriere aici
- Număr articole:
- 2
-
Info: Bilete si Abonamente CTP
- Număr articole:
- 1
Bilete cu card bancar contactless
Solutie de plata cu card bancar contactless a titlurilor de calatorie in interiorul mijlocului de transport
Avantaje pentru clienti:
- rapid si comod
- metoda sigura de plata: la efectuarea platii clientul realizeaza singur tranzactia
- reduce preocuparea pentru asigurarea cash-ului necesar
- metoda moderna de plata
* Incepand cu 25 mai 2021, aparatul nu mai emite chitanta
Tranzacția este confirmată de mesajul “APROBAT”, afișat pe ecranul verde al validatorului. Aprinderea succesivă a celor 4 leduri ale validatorului confirmă citirea corectă a datelor de pe card și inițierea tranzacției. Dacă ecranul terminalului devine roșu și este afișat mesajul “DECLINAT”, tranzacția nu a fost aprobată, iar călătoria trebuie achitată prin modalități alternative.
Validările multiple pot fi efectuate doar prin alegerea opțiunii dedicate,apasand pe butonul de pe POS, astfel că nu există riscul validărilor multiple prin apropierea accidentală de validator a cardului bancar.
Controlorii de bilete pot constata dacă plata călătoriei a fost efectuată, la echipamentul la care a fost validat cardul bancar, prin verificarea ultimelor 4 cifre ale cardului, care vor fi comunicate de călător.
Bilete prin mobilPay Wallet
Incepand din 16.02.2015 persoanele care doresc sa beneficieze de serviciile de transport public ale CTP Cluj-Napoca vor putea achizitiona biletele de calatorie prin mobilPay Wallet de pe orice smartphone cu sistem de operare Android si iOS. Aceasta metoda de plata completeaza plata prin SMS, fiind o modalitate rapida si eleganta de plata cu cardul bancar, la aceleasi preturi ca pentru plata prin SMS.Bilete de transport CTP Cluj Napoca prin “mobilPay Wallet” serviciul de plata cu portofelul electronic asociat unui card bancar
Functioneaza cu orice card bancar Visa/Mastercard/Maestro emis de orice bancă din lume. Tehnologia folosită este patentată si respectă regulile de securitate impuse de Visa/Mastercard.
Aplicatia mobilPay Wallet se instaleaza de pe get.mobilpay.com , Magazin Play sau scanand codul QR de pe afis. Se introduc datele de plata cu cardul o singura data la instalarea aplicatiei.
Se alege biletul dorit din functia Transport.
Confirmarea achizitiei se primeste prin SMS si dupa primirea confirmarii se poate calatori conform biletului ales.
Pentru control se prezinta codul primit prin SMS. Codul de confirmare este valabil strict pe telefonul mobil de la care s-a realizat plata. Acest cod nu este transmisibil.
Tarifele sunt aceleasi cu cele pentru plata prin SMS.
Bilete prin SMS
Costul total este format din Tariful de transport (încasat de C.T.P. Cluj-Napoca și aprobat prin HCL) la care se adaugă costul serviciului de utilizare a tehnologiei SMS (încasat de operatorul de plăți prin SMS).
1. Titluri de calatorie disponibile prin SMS
Urban - Cluj-Napoca
1. Vrei sa platesti 1 CALATORIE pe o linie din Cluj-Napoca?
Trimite NUMARUL LINIEI prin SMS la 7479 ( de ex. 6, 25, 3) si dupa primirea SMS-ului de confirmare a platii vei avea
1 Calatorie valabila pe linia de transport pe care ai indicat-o, timp de 45 minute. Calatoria este valabila pentru ziua in curs, pana la ora indicata in SMS-ul de confirmare a platii. (Cost total SMS: 0,65 Euro + TVA, din care 3 lei cu TVA revine CTP Cluj-Napoca pentru transport, diferenta reprezentand costul serviciului de operare a platii prin SMS);
2. Vrei sa platesti mai multe calatorii valabile 1 ORA pe TOATE liniile din Cluj-Napoca ?
Trimite litera T prin SMS la 7479 si dupa primirea SMS-ului de confirmare a platii vei avea un abonament de calatorie pentru 60 minute pe toate liniile direct pe telefonul tau mobil. Calatoria este valabila pentru ziua in curs, pana la ora indicata in SMS-ul de confirmare a platii. (Cost total SMS: 1,20 Euro + TVA, din care 6 lei cu TVA revine CTP Cluj-Napoca pentru transport, diferenta reprezentand costul serviciului de operare a platii prin SMS);
3. Vrei un Abonament pentru 1 ZI (24 ore) pe TOATE liniile din Cluj-Napoca ?
Trimite litera A prin SMS la 7479 si dupa primirea SMS-ului de confirmare a platii vei avea un abonament de calatorie pentru 24 ore pe toate liniile din Cluj-Napoca direct pe telefonul tau mobil. Abonamentul este valabil pana la ora indicata in SMS-ul de confirmare a platii. (Cost total SMS: 3,90 Euro + TVA, din care 20 lei cu TVA revine CTP Cluj-Napoca pentru transport, diferenta reprezentand costul serviciului de operare a platii prin SMS);
4. Vrei un Bilet de noapte valabil pe cursa speciala de noapte 25N?
Trimite textul 25N prin SMS la 7479 si dupa primirea SMS-ului de confirmare a platii vei avea 1 calatorie valabila pe linia de noapte 25N, timp de 45 minute. Calatoria este valabila pana la ora indicata in SMS-ul de confirmare a platii. (Cost total SMS: 1 Euro + TVA, din care 5 lei cu TVA revine CTP Cluj-Napoca pentru transport, diferenta reprezentand costul serviciului de operare a platii prin SMS).
Metropolitan- toate localitatile in care CTP Cluj-Napoca deserveste transportul public.
Pentru Zona Metropolitana Cluj poti achizitiona bilete de 1 calatorie intre Cluj-Napoca si localitatea metropolitana.
1. Vrei sa platesti 1 CALATORIE Metropolitana intre Cluj Napoca si localitatea metropolitana dorita ?
Trimite prin SMS la 7479 numele localitatii sau codul scurt de comanda format din primele litere din numele localitatii, fara a utiliza diacritice si dupa primirea SMS-ului de confirmare a platii vei avea un bilet pentru 1 calatorie metropolitana intre Cluj-Napoca si localitatea aleasa. Calatoria este valabila pana la ora indicata in SMS-ul de confirmare a platii.
* Costul platit de calator contine Tariful de transport incasat de CTP la care se adauga costul utilizarii tehnologiei SMS.
2. Avantajele acestei solutii de plata prin SMS
- achizitia se face instant fara sa te mai deplasezi la o casa de bilete.
- nu depinzi de orarul de functionare al caselor de bilete sau de amplasarea lor in statii.
- confirmarea platii calatoriei o primesti direct pe telefonul mobil intr-un interval de maxim 25 secunde de la trimiterea mesajului SMS.
- nu ai nevoie de bani cash pentru a face achizitia (platesti la urmatoarea factura telefonica sau din creditul initial daca este vorba de o cartela telefonica preplatita).
- cu titlul de calatorie pentru zona metropolitana te poti deplasa si in oras pana la destinatia dorita in limita timpului achizitionat.
- tariful biletului de calatorie nu se schimba (platesti in plus doar costurile de operare a serviciului de plata prin SMS). In plus, calatoria pe perioada de timp iti poate aduce avantaje. Consulta sectiunea "Titluri de calatorie disponibile prin SMS"
pentru a afla detalii.
- Valoarea biletului poate fi decontata integral (inclusiv TVA), aceasta valoare aparand pe factura intocmita de operatorul de telefonie.
3. Achizitia biletului prin SMS
- Trimite un mesaj SMS cu codul titlului de calatorie dorit la numarul scurt 7479. ( Detalii privind codul biletelor gasesti in sectiunea"Titluri de calatorie disponibile prin SMS")
- Dupa cateva secunde (maxim 25 secunde) vei primi pe telefonul mobil mesajul de confirmare a platii si codul de confirmare alocat biletului achizitionat.
- Biletul este valabil incepand din momentul confirmarii pana la termenul de valabilitate precizat in
mesajul primit.
- Poti achizitiona bilete pentru mai multe persoane de pe un singur telefon mobil trimitand cate un mesaj
de comanda pentru fiecare bilet dorit. Persoanele care calatoresc impreuna trebuie sa insoteasca posesorul
telefonului mobil cu care se face dovada platii. In cazul in care una dintre persoane isi intrerupe calatoria
celelalte trebuie sa pastreze telefonul mobil de la care s-a efectuat plata prin SMS deoarece acest telefon
contine codurile alocate biletelor sau abonamentelor. In cadrul operatiunii de control pe acest telefon se
vor primi codurile de control.
Important!! Este obligatoriu sa faci achizitia biletului prin SMS inainte de a te urca in mijlocul de
transport deoarece biletul este valabil doar dupa primirea mesajului de confirmare pe telefonul
mobil. Pentru a face dovada achizitiei trebuie sa detii codul de confirmare in momentul controlului.
Exemplu de mesaj de confirmare pentru titlu de calatorie achizitionat prin SMS:
Abonamentul 24 ORE pe toate liniile urbane a fost activat. Valabil pana la 14:19 in 19/06/2014.
Cost total:3,90 eur+TVA. Cod confirmare ABC01
4. Controlul
- Prezinta controlorului
codul de confirmare
primit.
- In momentul efectuarii controlului vei primi un al doilea SMS continand
codul de control
ce trebuie
prezentat controlorului.
- Codul de confirmare este valabil
strict pe telefonul mobil de la care s-a realizat plata
. Acest cod nu
este transmisibil.
Important!! Pentru a face dovada detinerii biletului valid trebuie sa prezinti codul de confirmare
primit. Trimiterea unui SMS ulterior controlului nu poate fi acceptată ca titlu de calatorie valabil.
Controlorul va verifica in sistem codul prezentat si vei primi un nou SMS cu un nou cod. Vei
prezenta controlorului si al doilea cod pentru verificare. De aceea este obigatoriu sa detii telefonul
mobil in stare de functionare.
In cazul in care prezinti controlorului codul aferent unui bilet a carui perioada de valabilitate a
expirat, acesta va fi atenţionat asupra codului prezentat ca fiind EXPIRAT. Daca ii dictezi un cod
fals, acesta va fi declarat INVALID.
Refuzul de a prezenta
codul de confirmare si codul de control, prezentarea unui cod expirat sau fals
precum si lipsa telefonului mobil de la care s-a facut plata biletului prin SMS sunt echivalente cu
nedetinerea unui titlu de calatorie valabil, se considera contraventie si se sanctioneaza conform
reglementarilor in vigoare.
5. Intrebări frecvente
1. In ce retele de telefonie functioneaza plata prin SMS?
Plata prin SMS a calatoriilor pentru zona urbana si metropolitana Cluj se poate face din retelele
Vodafone,
Digi Mobil si Orange.
2. Un bilet prin SMS poate fi redirecţionat (forwardat) pentru a-l folosi un prieten sau copilul meu?
Nu, un bilet prin SMS este valabil doar pentru posesorul telefonului de pe care s-a făcut comanda.
3. Pot achizitiona un bilet prin SMS pentru a-l folosi la o data/ora ulterioara achizitiei?
Nu, biletul platit prin SMS devine valabil imediat dupa primirea mesajului de confirmare ( 15-20 secunde
de la comanda) si este valabil pana la ora si data indicate in mesaj.
4. Cum pot achizitiona bilete prin SMS pentru mai multe persoane?
Poti achizitiona bilete pentru mai multe persoane de pe un singur telefon mobil trimitand cate un mesaj de
comanda pentru fiecare bilet dorit daca aceste persoane calatoresc impreuna.Ele trebuie sa insoteasca
posesorul telefonului mobil cu care se face dovada platii. In cazul in care una dintre persoane isi intrerupe
calatoria celelalte trebuie sa pastreze telefonul mobil de la care s-a efectuat plata prin SMS deoarece acest
telefon contine codurile alocate biletelor sau abonamentelor. In cadrul operatiunii de control pe acest
telefon se vor primi codurile de control.
5. Ce trebuie sa fac daca a expirat perioada de valabilitate a titlului de calatorie achiziţionat prin
SMS si nu am reusit sa ajung la destinatie?
Trebuie sa trimiti un nou SMS de comanda si vei achizitiona un nou titlu de calatorie valabil.
6. Pot plati prin SMS de pe un numar internaţional?
Nu, acest lucru nu este posibil.
7. Ce se intamplă daca nu am credit suficient in cazul unei cartele prepaid?
In acest caz nu vei putea plati calatoria prin SMS.
8. Telefonul mobil este inregistrat pe firma la care lucrez. Pot plati calatoriile prin SMS?
Poti plati calatoriile prin SMS daca politica firmei permite.
9. După ce am comandat plata prin SMS primesc un mesaj de eroare. Voi fi taxat în vreun fel?
Vei fi taxat cu tariful normal al unui sms din reteaua ta.
10. Am trimis sms de comanda si nu am primit nici un raspuns. De ce?
Motivele pentru care nu ai primit SMS-ul de răspuns pot fi următoarele, dar nu se rezuma la acestea:
- numarul tau de mobil este in reteaua Telekom Romania, iar pentru acest operator serviciul de plata prin SMS
nu e disponibil
- ai trimis sms la un numar de telefon gresit
- nu mai ai memorie pentru a primi mesaje noi
- nu ai semnal la telefon din diverse motive
- mesajele nu ajung în serverul central din diverse motive (congestionare, căderi, etc)
11. Daca am achizitionat bilet pentru o calatorie urbana pe linia 4 pot calatori cu un alt numar, de
exemplu 30, pe portiune comuna?
Da, biletul SMS este valabil si pe alte linii care au tronson comun dar numai pe portiunea comuna.
12. Daca o linie urbana are traseu comun cu o linie metropolitana, pot folosi biletul de tip "o
calatorie pe o linie urbana " pe autobuzul cu numar metropolitan?
Cu biletul de tip "o calatorie pe o linie urbana" puteti sa calatoriti cu autovehiculul purtand numar
metropolitan ( de ex. M31) dar numai pe tronsonul comun cu linia urbana. De exemplu daca va deplasati
cu M31 pana la ultima statie din Cluj-Napoca, trimiteti " 31" prin SMS.
6. Termeni si conditii
Utilizatorii serviciului (abonati ai retelelor VODAFONE, ORANGE si Digi Mobil) declara ca sunt titularii
telefonului mobil de la care efectueaza plata prin SMS a abonamentului de calatorie sau a calatoriei si au
dreptul de a utiliza telefonul in acest scop.
Utilizatorii declara ca sunt de acord si ca nu vor solicita, in nici o modalitate, nici un fel de reparare
materiala ori de orice alta natura si ca nu vor formula plangeri/sesizari impotriva S.C. Compania de
Transport Public Cluj Napoca S.A. sau a furnizorului serviciului in cazul in care dar fara a se limita la,
sunt intalnite situatii in care: mesajele nu ajung la furnizorul serviciului datorita unor erori de trimitere,
trafic si/sau gestionare in servere; mesajele ajung in alta forma/format de natura a face imposibila
interpretarea lor de catre serverul de procesare al mesajelor; mesajele ajung cu o intarziere nejusificata,
datorita unor probleme tehnice si/sau de trafic; exista erori de conectare la retea si/sau la serviciu; serviciu
devine indisponibil sau se restrange in teritoriu/aplicatii din cauze de forta majora si/sau revizii tehnice
neasteptate. Totodata raspunderea furnizorului de serviciu nu poate fi retinuta, iar utilizatorul se declara de
acord sa nu formuleze nici un fel de cerere/plangere/sesizare, dar fara a se limita la acestea, impotriva
furnizorului de serviciu, pentru probleme tehnice/de comunicare/transfer de date aparute ca urmare a unei
utilizari incorecte a retelei/terminalului si/sau ca urmare a zonei (exemplu: intre cladiri inalte, in subsoluri
– situatii de ecranare) in care se afla utilizatorul in momentul accesarii serviciului.
Regulament valabil incepand din 18.06.2014
Bilete prin 24pay
Aplicația 24pay permite plata transportului în comun prin intermediul cardului bancar
Pentru utilizarea aplicației, este necesară inrolarea inițială a unui card bancar Visa/Mastercard, plățile pentru achiziția biletului fiind derulate prin soluția de plată cu card oferită de Banca Transilvania.
Titlurile de călătorie vor putea fi achiziționate prin accesarea secțiunii ”Transport Public” din aplicația 24pay și urmând a se afișa lista de bilete disponibile, se va alege titlul de călătorie dorit și după confirmarea clientului, titlul de călătorie este achiziționat instant și sigur.