•   sugestii [at] ctpcj.ro
  •   0264-430917
  •   ANPC
DREPTURI CĂLĂTORI

Principalele drepturi ale călătorilor, beneficiari ai serviciului de transport public local de persoane sunt următoarele :

a) să beneficieze liber și nediscriminatoriu de serviciul de transport public local de persoane;
b) să aibă acces la informațiile publice cu privire la serviciul de transport public local de persoane;
c) hotărârile Consiliului local cu privire la transportul public local de persoane vor fi aduse la cunoștința utilizatorilor;
d) călătorii au dreptul să conteste hotărârile Consiliului local în vederea prevenirii sau reparării unui prejudiciu direct sau indirect, provocat de acestea, în condițiile legii;
e) să solicite și să primească, în condițiile legii, despăgubiri sau compensații pentru daunele provocate lor de către operatorul de transport prin nerespectarea obligațiilor asumate prin contractul de atribuire a gestiunii;
f) să sesizeze autorităților administrației publice locale orice deficiențe constatate în efectuarea serviciilor de transport public local și să facă propuneri vizând înlăturarea acestora;
g) să renunțe, în condițiile legii, la serviciile contractate;
h) să fie consultați, direct sau prin intermediul unor organizații guvernamentale reprezentative, în procesul de elaborare și adoptare a deciziilor, strategiilor și reglementarilor privind serviciul de transport public local;
i) pentru plata serviciului de transport public local, anumite categorii de călători, persoane fizice, beneficiază, în condițiile legii de facilități.

OBLIGAȚII CĂLĂTORI
- să-şi asigure stabilitatea în timpul mersului mijlocului de transport public de persoane folosind barele şi mânerele special amplasate în interiorul salonului;
- să plătească costul călătoriei şi să-şi procure cu anticipaţie titlul de călătorie pe liniile de transport public de persoane ale CTP Cluj-Napoca S.A.;
- să obţină confirmarea achiziţionării titlului de călătorie prin SMS înainte de urcarea în mijlocul de transport public de persoane;
- sa faca dovada valabilitatii titlului de calatorie in timpul controlului;
- să-şi valideze titlul de călătorie în staţie sau imediat după urcare;
- validarea titlului de călătorie este obligatorie la fiecare călătorie;
- să prezinte organului de control actul de identitate la solicitarea acestuia;
- să nu aducă prejudicii bunurilor și echipamentelor din dotarea serviciului de transport public de persoane;
- să nu deterioreze mijloacele de transport ;
- să aibă un comportament civilizat în raport cu organul de control, cu personalul CTP Cluj-Napoca S.A. şi cu ceilalţi călători;
- să aibă o ţinută vestimentară curată care să nu deterioreze starea de curăţenie a mijlocului de transport public de persoane;
- să folosească telefonul mobil astfel încât să nu deranjeze pe ceilalţi călători sau/şi conducătorul auto;
- să ia masurile necesare propriei sigurante in interiorul mijlocului de transport: sa se tina de manere, sa se aseze, sa fie vigilent, sa semnalizeze intentia de coborare;
- să nu depoziteze bagaje voluminoase si /sau murdare pe scaune ; sa nu lase in urma sa ambalaje si alte deseuri. Sa se abtina de la consumul de alimente si bauturi alcoolice pe parcursul calatoriei;
-să nu incurajeze, sub nicio forma, comportamentele frauduloase si abuzive la adresa serviciului public de transport din metropola clujeană.

CTP Cluj-Napoca

Compania de Transport Public Cluj Napoca SA este subordonată Primariei Municipiului Cluj-Napoca. Compania prestează servicii către populaţie, principala activitate fiind transportul de persoane în municipiul Cluj-Napoca şi în zona Metropolitană.

Buletin noutăţi

Abonati-va pentru ultimele stiri.

Va puteti abona pentru a primi actualizari legate de una sau mai multe linii. Detalii aici.

Căutare

Contact

B-dul 21 Decembrie 1989 Nr. 128-130, 400604
Cluj-Napoca, Cluj
sugestii(at)ctpcj.ro
0264-430917

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii, esti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii. Afla detalii aici.